Stelling : Wordt het vinden van een partner via het internet geaccepteerd binnen de Hindostaanse gemeenschap?
Reageer |
|
|
|
|
|
Naam: | reshma | Reactie: | Ik persoonlijk geloof hier niet in! en wil hier niet in geloven. Een partner overrompeld je. Een partner verovert je hart en je ziel letterlijk. Het moet en kan geen geld kosten. liefde kost geen geld. Gewoon een kwestie van tijd. | Datum: | 2006-01-24 19:49:25 | |
|
|
Naam: | The real Mack | Reactie: | Reshma, ik ben het helemaal met je eens. Maare.....wat doe je hier dan? Nieuwsgierig of het toch mogelijk kan zijn via internet.....? | Datum: | 2006-01-25 09:14:13 | |
|
|
Naam: | kush76 | Reactie: | De vraag kan niet met ja of nee worden beantwoord. Door sommigen wordt het nl wel geaccepteerd en anderen weer niet. Uiteindelijk gaat het om jou die zijn of haar best doet om aan een geschikte partner te komen. Of je het nou via internet doet of langs andere wegen, dat doet er niet toe. Internet vind ik zelf een erg goede medium om iemand te ontmoeten. Het is zeker niet erger dan via kennissen of familie aan iemand gekoppeld te worden. | Datum: | 2006-01-25 17:36:06 | |
|
|
Naam: | Faizl | Reactie: | Helemaal mee eens Kush76. | Datum: | 2006-01-25 21:50:00 | |
|
|
Naam: | farzana | Reactie: | Ik ben het ook mee eens, want je weet nooit waar je geluk zal liggen toch ? groetjes.... | Datum: | 2006-01-30 00:50:50 | |
|
|
Naam: | M.R | Reactie: | Ik reageer nooit op een stelling. Maar ik kon het niet laten om op deze te reageren. Mede omdat ik Radha.nl eens moet bedanken.
Ben op 9 sept. 2001 in kontakt gekomen met een jongen uit Nederland via Radha.nl. We hebben elkaar na ong meer dan een jaar mailen ontmoet. Het voelde (vanwege het intensief mail- en belcontact) zo vertrouwd aan. In 2003 ben ik voor goed naar hem toe gekomen. Mijn leven is sindsdien een aaneenschakeling van geluk, liefde en plezier.
Sinds mijn komst in Nederland heeft hij mij bijgestaan bij het vinden van een goede baan en het volgen van de juiste opleiding. Hij geeft mij, elke dag weer zoveel liefde. Hij verteld mij ook elke dag hoe gelukkig hij met mij is. Ik had nooit gedacht, dat internet liefde tot zoiets serieus,liefs en moois kon uitgroeien.
Hierbij wil ik (wel heel erg verlaat) Radha bedanken voor het vinden van mijn grote liefde via hun site. | Datum: | 2006-01-31 19:34:41 | |
|
|
Naam: | chanel | Reactie: | ja, ik vind wel dat het vinden van een partner via het internet, wordt geaccepteerd binnen de Hindostaanse gemeenschap. Het hindostaanse gemeenschap wordt steeds toleranter en denkt dan ook sneller:als je maar gelukkig bent. En daar gaat het toch ook om? | Datum: | 2006-02-04 15:12:39 | |
|
|
Naam: | aruna | Reactie: | het hangt af van hoe de opvoeding is
niet bij een ieder is het zelfde.
de ene accepteerd het maar de andere vind dat niet goed .
| Datum: | 2006-02-05 21:42:55 | |
|
|
Naam: | rani | Reactie: | jammer dat er zoveel mannen denken op deze manier snel een liefje te scoren. Dat werpt op het internetdaten toch een smet. Want op zich is het een eerlijke, handige manier om iemand te leren kennen in een land waar je als hindoestaan niet zo makkelijk een partner tegenkomt. Zeker niet als je al wat ouder bent en niet meer op school zit en/of niet wekelijks alle feesten bijwoont. | Datum: | 2006-02-07 02:53:09 | |
|
|
Naam: | Tanuja | Reactie: | Ik ken me man al 9 jaren, we zijn al 7 jaren getrouwd (gearrangeerd huwelijk) en we zijn heel erg gelukkig!
Over de stelling: ik zie het bijna als een gearrangeerde huwelijk...als het al op de eerste date klikt dan zou ik ervoor gaan. Ook gaat het puur om geluk...en denk erom wat er ook gebeurd...het heeft zijn reden, daarom zou ik zeggen...blijf over alles positief denken, dan komt alles goed! | Datum: | 2006-02-09 19:56:25 | |
|
|
Naam: | Sahiel | Reactie: | Hoi Rani, ja je heb helemaal gelijk. Als je oud ben is het ontzettend moeilijk om iemand te vinden.Ook als man zijnde. Alleen hoop ik dat de vrouwen wat openlijker zijn. | Datum: | 2006-02-10 10:20:27 | |
|
|
Naam: | soerinder | Reactie: | nou,tot nu toe heb ik nog geen reacties gekregen van hun. | Datum: | 2006-02-14 17:36:43 | |
|
|
Naam: | Varma | Reactie: | Ik vind daten via internet een prachtige manier van kennis maken. Maar in het echt onnavolgbaar en onuitputtelijk volhardend op een doel jagen is het mooiste voor de ware liefde. | Datum: | 2006-02-15 20:46:18 | |
|
|
Naam: | sociaal onderzoekstertje | Reactie: | Beste mensen,
Doordat mannen anders zijna als vrouwen, en vooral menige hindoe vrouwen net even iets achterbakser dan gemiddelde ras.
Hiermee wil ik ook niemand kwetsen, alleen zeggen wat de realiteit blijkt of kan zijn.(ervaringen)
Individualistisch dat een mens kan zijn, heeft Aruna en Varma het goed ingezien.Je bent toch er zelf bij?? Toleranter is de gemeenschap ook geworden, maar alles heeft een keerzijde. Hierdoor zijn meer buitenechtelijke relatie's ontstaan wat vroeger in mindermate bleek te zijn. Als ervaringsdeskundige het advies aan Sahil en Soerinder wel ingeschreven te staan. Je weet maar nooit het is toch van gespeeld of bespeeld worden en trouwens waarom moelijk doen als het makkelijkijr is. Vanwege mentaliteit van de hindoe vrouw is het hier goedkoper om een vrouw te krijgen, als het niet anders kan? Dus van de 4 van de 10 met alle geneugten.(waarom duurder als het hier goedkoper blijkt te zijn.
Ik vraag mij af of M.R anders had gedaan als haar situatie beter was dan hier.
De shokker | Datum: | 2006-02-20 17:38:44 | |
|
|
Naam: | 4you | Reactie: | ja ik denk toch wel
er zijn nog wel ouder wetse mensen tussen maar over algemeen wel
wat ik ook wel zou willen weten is waarom een nederlander (bakra)geaccepteerd wordt en een neger niet of heel erg moeizaam | Datum: | 2006-02-24 23:16:08 | |
|
|
Naam: | Anoniemetje. | Reactie: | Beste 4u.
Het is een kwestie van smaak en geluk en heeft helemaal niets te maken met (als je het mij vraagt) het alom bekende fenomeen "discriminatie".
Ik zal je een voorbeeld geven:Ik ben hindoestaanse en met een "zwarte(?)neger" getrouwd; dit is nooit en te nimmer een probleem voor mijn ouders geweest. Mijn hartsvriendin ook hindoestaanse van origine heeft een hindoestaanse man waar ze nog steeds héél erg ongelukkig mee is. Hij zuipt, slaat haar soms bond en blauw. Ze is niet zo lang geleden teruggekomen van een "blijfvanmijnlijf" tehuis maar het gaat nog steeds niet goed. Nu is ze teneinde raad. Men had haar in het tehuis afgeraden naar hem terug te keren maar ze gaf hem het voordeel van de twijfel. Uit schaamte wil ze niet terug keren naar het tehuis. De kinderen lijden er héél erg onder. En de buitenwereld weet er niets van. Ze heeft zelf laten doorschemeren dat ze aan het ergste denkt (suicide); daar zijn we sterk in. Na al die jaren gaat het nog steeds goed tussen mij en mijn zwarte parel. | Datum: | 2006-02-28 10:21:53 | |
|
|
Naam: | Birju | Reactie: | Who cares?
As long as you are HAPPY.
People who really cars for you,of course will accept your choice. It is just a matter of time.
This however could be a problem as we all just do not have time enough. | Datum: | 2006-03-03 17:38:03 | |
|
|
Naam: | Meera | Reactie: | Ik denk dat acceptatie door de hindostaanse gemeenschap niet zo ver is om te zeggen dat het een goede relatiebron is. Nog niet vertrouwd en zeker nog geen goede referentiebron is. Daar, ik ook heb begrepen dat gehuwde mannen en vrouwen op deze site reageren. Maar dat neemt niet weg dat het geen goede netwerk kan zijn om vrienden te werven. Ik denk niet dat geluk, ras, tijd en plaats gebonden is. Als men ook eerlijk en juist ermee omgaat zal het zeker een succes worden en acceptatie zal geen vraagtekens meer oproepen en ook niet meer onder de samenleving. Mij rest bij deze om iedereen succes toe te wensen. | Datum: | 2006-03-06 12:19:19 | |
|
|
Naam: | anoniemetje | Reactie: | Beste Meera,goed van je zeg!Geluk is noch ras noch plaats en noch tijd gebonden;vertel het maar ook eens aan sommige van onze hindoestaanse vaders en moeders vooral in Suriname.Je weet toch hoe en waarvoor ze ons zóóóóó bang gemaakt hebben?Thuis bij mij zijn ze er heel eerlijk over geweest.Ze waren hun tijd ver voor uit.Mijn vader,nu wijlen,legde de nadruk op geluk en niet op een partner van het zelfde ras.Hij zei vaak dat we alleen Surinamers waren en heeft ons brein nooit verdorven met vooroordelen t.o.v.een ander ras.En daar zijn wij hem uitermate dankbaar voor;nu zie ik hier Turken,Marokkanen,Surinamers,Hollanders etc. ook als medelanders en zo voedt ik mijn kinderen ook op.MOGE ZIJN ZIEL IN VREDE RUSTEN! | Datum: | 2006-03-06 15:13:58 | |
|
|
Naam: | ROSHAN | Reactie: | Nou in ieder geval vind ik het vrij normaail. het vinden van de geschikste partner wordt heden ten daagse vrij gelaten aan de kinderen. zij gaan dan op stap en leren iemand kennen. feestje, school of een andere ontmoetingsplaats. nou het internet is nu ook zo een ontmoetingsplaats. met de tijd mee gaan dus. daartegenover staat voorzichtigheid wel hoger in de vaaandel want het internet zie je niet zoveel over de achhtergronden van iemand. maar dat neemt niet weg dat het niet geaccepteerd kan worden. | Datum: | 2006-03-06 19:35:30 | |
|
|
Naam: | Wereldburger | Reactie: | Voor ieder wat wils zeg ik maar. Voor de een werkt internetdating wel, voor een ander niet. Trouwens ben ik het helemaal met anoniempje eens. Het gaat niet om ras, geloof of whatever (goh wat zijn mensen sterk in het (be)(voor)oordelen van anderen) maar wat voor mogelijkheden je ziet in elkaar. Als het om liefde gaat dan zijn er wel wegen (althans in Nederland) om je relatie te laten slagen en je liefde te vinden. Dus ook via intenet. | Datum: | 2006-03-08 10:40:15 | |
|
|
Naam: | Meera | Reactie: | Hallo anoniemtje, het zeggen aan een groep surinamers is geen probleem, het doen inzien dat het anders zou moeten is denk ik een probleem. Maar vooroordeel niemand, het heeft alles te maken met soms,ontwikkeling, karakter, de omgeving, ervaring en de tijd dat ze nog niet zo ver zijn om het in te zien. Begin bij je zelf, je vader heeft het goed gedaan, je hebt het overgenomen en straks ook zo je kinderen. Maar dit is een ander verhaal , we moeten niet afwijken van de stelling. En uiteraard sluit ik mij aan bij de mening van Roshan. | Datum: | 2006-03-08 11:13:38 | |
|
|
Naam: | 4you | Reactie: | beste anoniemetje
ik ben blij dat jij er zo over denkt waren er maar meer mensen ik was zelf 22 jaargetrouwd met een hindustaanse vrouw die is komen te overlijden zeer plotseling ik ben dus nooit geaccepteerd door de schoonfamilie en wat je vriendin betreft vindt ik dat heel erg jammer wat mij betreft is een vrouw net een roos teder en mooi en dient dan ook zo behandeld teworden | Datum: | 2006-03-09 19:51:21 | |
|
|
Naam: | Rina | Reactie: | ik hoop dan dat ze wel op zo een wijze , betere leven hebben , want de meest ehebben geluk naar schijnn ik het wet | Datum: | 2006-03-10 20:20:35 | |
|
|
Naam: | lamboe | Reactie: | En waarom zou het via internet niet geaccepteerd worden?hindostanen worden via familie nog steeds aan mekaar voorgesteld,en waarom ook niet,niets mis mee.Niet hopeloos zoeken,maar voor openstaan | Datum: | 2006-08-21 20:09:28 | |
|
|
Naam: | mahaan | Reactie: | Het is niet erg waar je je partner tegenkomt ,of je gekoppeld ben of ergens bent tegen gekomen in in een nauto of radha.nl, het gaat erom dat jij gelukkig bent op aarde en met normen en waarden het leven doorbrengt, ieder mens mag toch gelukkig zijn, maar vergeet niet je , karma heb je zelf in de hand , dus weet wat je doet. Gr | Datum: | 2007-01-25 16:26:52 | |
|
|
Naam: | M.R | Reactie: | Beste "sociaal onderzoekstertje"alias shokker. Voordat je anderen hun situatie analyseert zou het misschien handig zijn om weet te hebben van de achtergrond van de te analyseren situatie. Het is namelijk zo dat ik mijn schat van een man (met wie ik nu nog steeds samen ben) had gevraagd om in Suriname te komen wonen, aangezien ik een goede baan...etc. had. Hij wou dat niet, omdat zijn oude ouders hier wonen.
Dus arme shokkertje is het niet handig om een leven te zoeken in plaats van anderen hun leven te analyseren?
| Datum: | 2007-12-06 19:55:17 | |
|
|
Reageer |