Home      Aanmelden     Werkwijze      Tarieven      Privacy      Over ons      Contact
09 september 2010  

Stelling :
Als maagd (man/vrouw) het huwelijk ingaan is tegenwoordig niet meer denkbaar!
Reageer
Naam:
debi
Reactie:
Nou daar ben ik dus niet mee eens, er zijn best wel meisjes die nog maagd zijn hoor. Maagdelijke mannen, ja die bestaan denk ik niet! Ik vind dat men veelste negatief denkt over de meisjes van nu.
Datum:
2002-01-18 19:43:38
Naam:
Snoopie
Reactie:
In de moderne en westerse tijd van nu zijn er gelukkig nog meisjes die de waarde van de maagdelijkheid nog kennen. Ik zelf wacht ook tot het huwelijk. Ik ben het eens met debie volgens mij zijn er maar heeeeel weinig jongens die als maagd het huwelijk ingaan!
Datum:
2002-02-01 20:36:35
Naam:
rajababu
Reactie:
Maagdelijke mannen bestaan wel. Ben er zelf een. Voor een 1 dags(nachts) relatie heb ik nooit wat gevoeld en nog steeds niet
Datum:
2002-02-26 21:22:57
Naam:
soe
Reactie:
Als je als maagd het huwelijk ingaat, is dat een eer, en zelfrespect! Zoniet, is het normaal want soms moet je eerst sex hebben om te zien of je geslachtdeel goed functioneert of de gewenste grootte van de penis acceptabel is.
Datum:
2002-03-22 14:29:43
Naam:
Boegroe
Reactie:
Als maagd het huwelijk ingaan heeft minder kans op een breuk. Die vrouw verdiend het respect en zal die ook krijgen. Zij zal nooit zomaar haar eer en naam te gabber gooien en dat draagt zij aan haar nakomelingen door
Datum:
2002-03-25 21:39:07
Naam:
einnam
Reactie:
dit is doem denken, wat is nu maagd?. a) zonder seks te hebben gehad, kan het maagdenvlies bij een vrouw ontbreken, simpel b.v. door bepaalde sport, of bewegingen, interne onderzoeken etc.etc,wie controleert en gerandeerd dat. Vroeger was het een vereiste van de schoonfamilie dat de schoondocher maagd zou zijn, want na de eerste huwelijksnacht, werd het beddengoed vol trots door de schoonmoeder aan de beurt getoond (b.v.bloedsporen), om dit euvel nu te verhelpen, wordt tegenwoordig opde eerste huwelijksnacht,een klein snede in de vingers geprikt, alleen om maar de beurt en de eer van de familie hoog te houden, dus, mensen het is allemaal achterhaald, dus doe gewoon, waarin je zin in hebt.
Datum:
2002-03-30 23:45:32
Naam:
Iris
Reactie:
Debi: heb je een hekel aan mannen? vervelende ervaring met mannen, misschien??
Datum:
2002-04-08 16:32:09
Naam:
debi
Reactie:
schat, ik heb helemaal geen hekel aan mannen. Alleen ken ik er intussen wel een boel en ik kan uit ervaring vertellen dat de meeste mannen al vroeg gaan experimenteren, en dat de meesten geen maagd zijn. Ik vind dat ook niet erg hoor. Integendeel, het is alleenmaar goed dat je weet waar je kan mikken, en hoe het moet, het wordt dan veel plezieriger. Alleen vind ik het erg achterhaald dat als de man zelf geen maagd is, hij wel een maagdelijke meisje wil trouwen. Dat kan niet!
Datum:
2002-04-13 10:59:03
Naam:
Schoonheid
Reactie:
Het maakt een meisje/Vrouw mooi. Nog mooier dan ze al is. Voor een man hoeft dat niet per se.
Datum:
2002-04-15 11:16:40
Naam:
sandia
Reactie:
Ik ben eens met de reactie van debi.Je heb 100%gelijk
Datum:
2002-04-16 22:33:15
Naam:
Iris
Reactie:
Hoi Debi, Het is inderdaad ondenkbaar tegenwoordig dat die mannen nog bestaan.. En dat vin ik nou zo krom aan het hele verhaal: als een meisje gaat experimenteren dan krijgt ze al gauw een etiketje opgeplakt: HOER! en voor de mannen is het wel ok om te experimenteren.. Ik denk dat deze generatie jongeren dat ook niet echt belangrijk vinden of hun partnet nog maagd is, behalve als dat opgedragen wordt door de "ouderwetse" ouders.
Datum:
2002-04-17 14:41:08
Naam:
Ruby
Reactie:
Ik vind dat juist heel modern als een meisje maagd het huwelijk ingaat. Het geeft aan dat zij zelfrespect heeft en dat gaat ze dan ook uitstralen. En dat kan niemand je afnemen!!!
Datum:
2002-04-18 12:00:17
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
DEEL I Maagd zijn of niet maagd zijn voor het huwelijk is een keuze die je zelf maakt. Maar waarom zou je je maagdelijkheid aan de wilgen willen hangen ? Is het omdat je nieuwsgierig bent, omdat je vriend(inn)en het ook doen, om mee te tellen, of ben je geneigd te zeggen dat je verliefd bent, lichamelijk aangetrokken wordt tot de persoon, je emotioneel en romantisch verbonden voelt. OF komt het gewoon door de paringsdrift. Of…is het iets anders ? Het is niets mooiers dan als een jongen en een meisje als maagd het huwelijk in gaan met de persoon van wie je zielsveel houdt. Maagdelijkheid straalt vertrouwen, mentale en lichamelijke binding en respect voor elkaar uit. Samen voor het eerst op een gebied begeven waar je nooit bent geweest, elkaars lichaam leren kennen, samen ontdekken wat je prettig vindt. De gevoelens, de spanning, de band die hierbij ontstaan, is niet in woorden te beschrijven. Zo heerlijk voelt het.
Datum:
2002-04-22 16:16:50
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
DEEL II Als maagd het huwelijk in treden is niet ouderwets, het komt in de westerse samenleving nauwelijks voor. Als wij hindoestanen onze normen ,waarden, geloof overboord gooien en de westerse eigen maken dan is het inderdaad een ouderwetse gedachte en.... vervolgens wil je volgens hindoestaans traditie gaan trouwen. Wat voor zin heeft op z’n hindoestaans trouwen dan ? Trouwen volgens de hindoestaanse ritus vereist dat zowel de jongen als de meisje maagd zijn. Een huwelijk is een samensmelting van twee zielen die samen één worden en gevoed wordt door wederzijds vertrouwen, liefde, begrip en respect. Als één of beide bevlekt zijn dan kan de eenwording nooit de ultieme vorm aannemen. Daar de personen die meerdere seksuele relaties voor hun huwelijk hebben gehad is vertrouwen, liefde, begrip en respect in mindere mate voor elkaar aanwezig. Hun huwelijk zal veel “ups” en “downs” kennen. Deze mensen raken snel uitgekeken op elkaar en bij het minste en geringste aanleiding gaan ze al vreemd.
Datum:
2002-04-22 16:18:08
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
DEEL II Als maagd het huwelijk in treden is niet ouderwets, het komt in de westerse samenleving nauwelijks voor. Als wij hindoestanen onze normen ,waarden, geloof overboord gooien en de westerse eigen maken dan is het inderdaad een ouderwetse gedachte en.... vervolgens wil je volgens hindoestaans traditie gaan trouwen. Wat voor zin heeft op z’n hindoestaans trouwen dan ? Trouwen volgens de hindoestaanse ritus vereist dat zowel de jongen als de meisje maagd zijn. Een huwelijk is een samensmelting van twee zielen die samen één worden en gevoed wordt door wederzijds vertrouwen, liefde, begrip en respect. Als één of beide bevlekt zijn dan kan de eenwording nooit de ultieme vorm aannemen. Daar de personen die meerdere seksuele relaties voor hun huwelijk hebben gehad is vertrouwen, liefde, begrip en respect in mindere mate voor elkaar aanwezig. Hun huwelijk zal veel “ups” en “downs” kennen. Deze mensen raken snel uitgekeken op elkaar en bij het minste en geringste aanleiding gaan ze al vreemd
Datum:
2002-04-22 16:19:16
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
DEEL II Als maagd het huwelijk in treden is niet ouderwets, het komt in de westerse samenleving nauwelijks voor. Als wij hindoestanen onze normen ,waarden, geloof overboord gooien en de westerse eigen maken dan is het inderdaad een ouderwetse gedachte en... vervolgens wil je volgens hindoestaans traditie gaan trouwen. Wat voor zin heeft op z’n hindoestaans trouwen dan ? Trouwen volgens de hindoestaanse ritus vereist dat zowel de jongen als de meisje maagd zijn. Een huwelijk is een samensmelting van twee zielen die samen één worden en gevoed wordt door wederzijds vertrouwen, liefde, begrip en respect. Als één of beide bevlekt zijn dan kan de eenwording nooit de ultieme vorm aannemen. Daar de personen die meerdere seksuele relaties voor hun huwelijk hebben gehad is vertrouwen, liefde, begrip en respect in mindere mate voor elkaar aanwezig. Hun huwelijk zal veel “ups en downs” kennen. Deze mensen raken snel uitgekeken op elkaar en bij het minste en geringste aanleiding gaan ze al vreemd
Datum:
2002-04-22 16:20:17
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
DEEL III Een persoon die met tig vrouwen of mannen een seksuele relatie heeft gehad wil niet zeggen dat hij/zij een goede minna(a)r(es) is, het tegendeel is waar. Je moet jezelf afvragen hoe belangrijk wel of niet maagd zijn voor het huwelijk voor je is. Wat voor een type relatie wil je. Hoe wil je de rest van je leven door brengen etc. Immers de beslissing die je neemt, heeft invloed op de rest van je leven. Hoe je ook wend of keert het verleden zal ooit tussen beide komen. Vergis je niet, mensen hanteren wel degelijk dubbele standaarden. Op het eerste gezicht maakt het ze niets uit, maar als het erop aan komt dan … Als maagd het huwelijk intreden, is het beste wat jou kan overkomen ! Geloof mij, je zult er geen spijt van krijgen . Je moet als jongen en meisje begrijpen wat een huwelijk inhoud ! Als je zo graag je seksueel wilt ontplooien, kun je gebruik maken van de door ons cultuur geopenbaarde boek de * Kamasutra *.
Datum:
2002-04-22 16:21:24
Naam:
Zwaan
Reactie:
Dat moet een ieder voor zich weten. Als het een man/vrouw voldoening geeft is dat zijn/haar keuze.
Datum:
2002-04-23 15:34:44
Naam:
Dushi
Reactie:
ik vin het bullshit wat "de lusten en de lasten" gezegd heeft over het feit dat het vertrouwen etc. minder wordt.. waar basseer je dit op? en wie zegt dat iemand die maagd is niet met de vraag zit: hhmm, hoe zou het zijn bij een ander? de mens is en blijft een nieuwsgierig wezen, dus die theorien van je kloppen niet helemaal, in mijn ogen, als je dit wil uitleggen graag....
Datum:
2002-04-23 20:49:58
Naam:
debi
Reactie:
Ja, ik geef dushi ook gelijk, .. de theorie van lust en leven is te fantastisch om waar te zijn, het is een utopie,.. in deze tijd maak je dit soort dingen niet mee.. Er zijn maar weinig maagdelijke mannen tegenwoordig..., waar moet je ze zoeken? Jammer..
Datum:
2002-04-27 14:49:56
Naam:
wolk
Reactie:
Waarom zou het denkbaar moeten zijn dan! Je bent niemand verantwoording schuldig.
Datum:
2002-04-29 09:23:02
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
Dushi, welke prijs ben je bereid te betalen voor je nieuwsgierigheid? Je eerste of een latere seksuele relatie met een persoon die geen maagd is, kan je leven ondersteboven keren. Jaarlijks raken er in Nederland ongeveer 125 duizend mensen tussen de leeftijdsgroep 15-24 jaar met seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA) besmet. Het kan weken, maanden en soms zelfs jaren duren voordat er verschijnselen optreden. Vooral vrouwen hebben vaak geen duidelijke klachten. Je bent en blijft dan zonder behandeling wel besmet en je kunt de ziekte ongemerkt doorgeven met alle gevolgen van dien voor jezelf en voor de ander. Je zult wel denken mij zal zoiets nooit overkomen. Ik vrij veilig, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Zelfs een condoom kan je niet tegen alle geslachtsziekten beschermen! Als je maagd bent en weet dat je partner met wie je gaat trouwen dat niet is, laat hem/haar onderzoeken op geslachtsziekten. Ik denk niet dat je als huwelijksgeschenk een aantal geslachtsziekten van je partner wilt hebben! Toch?
Datum:
2002-05-03 10:55:34
Naam:
Dushi
Reactie:
de lusten en de lasten, dus jij hebt geen sex? da's nou jammer voor je, je weet niet wat je mist..get lost met je zogenaamde wijze lessen, want wat doe je nou als je bijv. plotseling te horen krijgt dat je suikerziekte hebt? kan jij dat ook voorkomen? je bent vast een beest in bed maar niet heus...enjoy life man...
Datum:
2002-05-03 23:45:51
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
Dushi, je moet geen appels met peren vergelijken. De ziekte waarop jij doelt heeft niets met sex te maken. De stelling waar het hierom draait, heeft alles ermee te maken. Je hebt twee vormen van sex : de een ontstaat door LIEFDE en de ander uit LUST. Sex ontstaan uit lust (paringsdrift) is de wijze waarop dieren sex hebben, het is puur lichamelijk. Sex ontstaan uit liefde gaat boven het lichamelijke, er is passie. Volgens mij is de sex die jij hebt puur lichamelijk gericht (de wijze waarop iemand met een hoer of een gigolo vrijt). Pas als je hartstochtelijk sex hebt gehad, dan pas weet je wat je gemist hebt. Een van de pijlers van een relatie is vertrouwen. Kun je iemand vertrouwen die gewend is regelmatig met een ander persoon te vrijen, dat hij/zij jou trouw zal zijn? Kun jij accepteren dat jou partner naast jou ook met een ander sex heeft? Zoals een vos zijn haren kan verliezen en zijn streken niet, zo zal zo’n persoon eerder zijn/haar partner opgeven dan zijn/haar gewoontes.
Datum:
2002-05-06 12:24:03
Naam:
de lusten en de lasten
Reactie:
Veel baat heb je niet van de sexuele ervaring die je opdoet met andere mannen/vrouwen. Het vergemakkelijkt de aanzet tot sex en meer niet. Elk individu is anders. Sexuele behoefte is niet voor elk persoon het zelfde. Om bevredigend sex te hebben, moet je elkaar, elkaars lichaam, elkaars behoeften goed kennen, ontspannen zijn en natuurlijk moet er sprake zijn van liefde. Als twee personen die als maagd het huwelijk in gaan en dit begrijpen hebben ze een zeer goed sexleven en zonder enig gestuntel en teleurstelling. Sex wordt alleen een teleurstelling als het niet aan je verwachtingen voldoet. Dit kan je ook overkomen als je met een “ervaren” persoon doet.
Datum:
2002-05-06 12:57:18
Naam:
Dushi
Reactie:
leuk dat je het allemaal beter denkt te weten, de lusten en de lasten, maar laat iedereen in zijn/haar waarde. Gefeliciteerd dat jij volgens de regels leeft en heel bewust keuzes maakt in je leven, maar laat de impulsieve mens ook lekker zijn/haar gang gaan.. 1 tip: probeer kort en bondig je dingen op te schrijven want die lange saaie teksten trekken weinig lezers/bezoekers.
Datum:
2002-05-08 11:23:46
Naam:
champa
Reactie:
In het leven kan het altijd anders uitpakken dan jezelf verwacht. Tegenwoordig zijn bijna 60% vrouwen gescheiden, terwijl ze maagd waren voor hun huwelijk. Jongens en meisjes zijn te makkelijk geworden anno +_ 1990. Ook komt het weleens voor dat je een langdurige relatie hebt zonder sex ,je grote liefde heb je ontdekt (de ware), maar je vriend is er niet aan toe om te trouwen maar wilt wel sex. Uit liefde doet een vrouw dat...tenminste als ze echt ervan overtuigd is dat ze de ware heeft gevonden enne na enige tijd 1 jr wordt je gedumpt. Op dat moment dat je een keus maakt besef je niet dat hij kan veranderen. Omdat je elkaar zo goed kent kan je je niet voorstellen dat het anders loopt. Moet een vrouw dan heeeeel haar leven daarvoor gestraft worden. Dacht het niet! Terwijl die man alles van haar vernietigd heeft, na enkele jaren een maagd ten huwelijk vraagt. En hij kent haar nauwelijks, pikt hij maar iemand op omdat hij bijv ouder wordt en als hij niet opschiet niet eens aan de bak komt.
Datum:
2002-07-24 16:19:11
Naam:
Sheetal
Reactie:
Juist in deze tijd, is het wel denkbaar! Men wordt voorzichtig man als vrouw. Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die nog maagd zijn en die juist hun maagdelijkheid bewaren voor hun huwelijk! Men geeft alleen niet toe, alsof het een schande is om in 21 eeuw een maagd te zijn.
Datum:
2002-08-04 04:20:51
Naam:
ragnee
Reactie:
of dat je maagd het huwelijk in gaat of niet zelfrespect moet je altijd hebben en zo ook de man met wie je trouwt. De keuze of dat je sex voor of na het huwelijk hebt is een persoonlijke keuze als je genoeg van iemand houdt waarom zal je dat dan ook niet in bed delen, maar veroordeel iemand niet om dat hij en of zij een ander keuze heeft gemaakt dan jij.
Datum:
2002-10-04 12:08:21
Naam:
stanley
Reactie:
Debi ik vind het jammer voor je en de meisjes die met je omgaan want je lijdt aan enorme frusstraties. Je normen als je die hebt zijn erg vervaagd. Ik zal je maar uit die droom helpen. Vele zaken zijn door de schepping bepaald. Een vrouw is met een maagdenvlies geboren en zover ik weet een man niet. Waarom heeft de schepper dit gedaan. Om een hoer van een fatsoenlijke vrouw te onderscheiden. Een ontmaagde vrouw heeft daar geen teller met hoeveel mannen ze de liefde bedreven heeft. Een ontmaagde vrouw kan dus even goed een hoer zijn, hoe zou je het anders moeten weten. Het is bekend dat hoeren uit India naar Londen gaan en een man aan de haak slaan en doen voorkomen dat ze van een paard zijn gevallen. Die man trapt er in want ze heeft daar geen teller. De schepper heeft de zon en de maan geschapen zoals de man en de vrouw. Als de maan(vrouw) de rol van de zon (man) wil gaan vervullen ontstaat er zonsverduistering. Als het te lang duurt gaan mensen dood, einde van de wereld. Nu je steeds meer ziet dat vrouwen hun rol doen vervagen (zonsverduistering) nemen het aantal echtscheidingen steeds toe. Een ouder gezinnen kinderen worden zonder vader opgevoed etc. In een vorig mailtje schreef je dat hindostaanse mannen niets van sex kunnen dat is ook een belediging, ik denk dat je maar gauw een afspraak met mij moet maken. Ik weet wel dat hindostaanse vrouwen daarin wel geschoold moeten worden want als ik ze een cijfer moest geven was het een 2. Ik hoop dat ik je uit die droom geholpen heb.
Datum:
2002-12-31 02:02:35
Naam:
Rashana
Reactie:
nou ten eerste ben ik er helemaal niet mee eens want ik heb ook wel een vriend gehad maar ik had het hem ook duidelijk gemaakt van ik wil pas onmaagd worden als ik het huwelijk inga zijn reactie was: nou je bent nog een klein kind die nog zo denkt hij heeft me vaker gedwongen maar ik heb echt gewoon me zelf respect behouden. ik ben nu ook 21 jaar maar ik ben wel nog steeds MAAGD dus ik ben er echt niet mee eens.
Datum:
2002-12-31 10:13:55
Naam:
Radj
Reactie:
Na de reacties gelezen te hebben moet ik wel reageren op Debi en Dushi.Alleen sterke meisjes/vrouwen die weten wat eer en respect is geven niet toe aan seksuele uitspattingen en driften.Ik zal je een voorbeeld geven;neem nou een vrouw die voordat ze trouwt met (ik noem maar wat)tien mannen naar bed gaat.Welk eer en/of respect heb je dan als je gaat trouwen en je tegen je man de liefde verklaard.Ik neem aan dat voor je trouwen toen je met die mannen naar bed ging ook liefde om de hoek kwam kijken en zoniet dan ben je in mijn ogen niets anders dan een hoer.Het gebeurt ook dat ondanks het feit dat een vrouw als maagd getrouwd is haar huwelijk strandt.Dan kan je trots zijn op jezelf dat je het beste van je hebt gegeven.Dan is de man een hond die jouw liefde/eer en respect niet verdiend.Ik zou nog door kunnen gaan maar voorlopig hou ik het hierbij.Dus meisjes/vrouwen of wij nu in het 21-twintigste eeuw leven of 1000 jaar later eer en respect zal altijd bestaan en ik hoop ook maagden.
Datum:
2003-03-14 13:30:29
Naam:
andrei
Reactie:
Alles is denkbaar, alleen moet men op een andere manier met zijn lusten omgaan. M.a.w. darwaza ben
Datum:
2003-05-19 15:40:25
Naam:
SEXY LADY
Reactie:
IK BEN HET EENS MET DEBI IK KEN GEEN 1 JONGEN/MAN DIE MAAGD IS VOOR EEN JONGEN IS DAT STOER ALS JE VOOR HET HUWLIJK AL ERVARING HEBT EN VOOR EEN MEISJE EEN SCHANDE... DAAR BEN IK HET DUS NIE MEE EENSK ZELF HEB EEN VRIEND EN BEN DUS OOK GEEN MAAGD MEER MAAR HEB WEL RESPECT VOOR MEZELF EN IK GA DUS OOK MET HEM TROUWEN DUS DAN VIND K DAT IETS HEEL MOOIS ALS IK SAMEN MET MIJN VRIEND IETS KAN DELEN .....
Datum:
2003-08-29 09:46:37
Naam:
chodakar
Reactie:
hoezo niet denkbaar ?iederen moet toch voor zichzelf weten wat hij/zij belangrijk vind ? maakt niet uit of je supergelovig bent of niet, als jij vindt dat je er een goed gevoel aan overhoud sex te hebben, dan moet je dat doen. Als jij vindt dat je je familie niet te schande mag doen en daar ook terveden mee bent, than what is the problem ?Ik vind dat de hindoestanen van tegenwoordig wat meer op hun strepen mogen staan.
Datum:
2003-09-09 17:16:40
Naam:
anuska
Reactie:
waarom zou het niet denkbaar zijn er zijn nog heel veel meisjes die nog maagd rondlopen,zoals ik,ik ben bijna 22 jaar ,ik wil ontmaagd worden door mijn man,maar die heb ik nog niet.komt nog
Datum:
2003-09-29 10:43:18
Naam:
Anwar
Reactie:
Beste Stanley.Ik ben helemaal eens met je stelling...BRAVOOO..Trouwens maagdelijkheid is geen schande nooit en nimmer geweest..Meisjes die nu al ontmaagd zijn de meeste dan voor hun huwelijk doen heel erg opvliegerig..Bye bye
Datum:
2003-10-27 10:54:20
Naam:
STER (reaktie op Stanley)
Reactie:
Stanley, stel je zit op een avond met je zwager en je vader te drinken. Het is gezellig op zijn Surinaams. Op een gegeven moment hebben jullie zoveel drank achter de kiezen dat de drempel wat betreft respect even weg is. Je weet wel he, mannen onder elkaar. Jouw zwager biecht op dat jouw zus reeds ontmaagd was op huwelijksnacht. Waarop jouw vader reageert van "jongen maak je niet druk want met jouw schoonmoeder heb ik het zelfde meegemaakt". Stanley nu ben jij aan het woord? Ga je de 2 heren jouw "teller/hoer" theorie uitleggen ??? Shame on you to talk like this about ladies !!!
Datum:
2003-11-07 15:53:27
Naam:
STER
Reactie:
Je maagdelijkheid moet je aan die persoon geven die dat verdient. Je kunt het 1 keer weggeven dus doe het goed. NU VOLGT EEN STUKJE VOOR DE MANNEN ONDER ONS WELK EEN DAME WILLEN HUWEN WELK MAAGD IS. Mannen, stel dat je trouwt en op huwelijknacht is vrouwtje precies zoals je eiste. Je bent De man die haar ontmaagd, vliesje/ringetje stuk, bloed. You are a happy man!!! De man overspoelt de vrouw met compimentjes over maagd zijn en vertelt hoe hij denkt over vrouwen die dat niet zijn. Volgende dag en de dagen daarop weer sex. Op een gegeven dag zegt je vrouw tegen jou: "Mannetje lief, je bevredigt mij op een andere manier dan al mijn vrienden voorheen". Mannetje begint te lachen, schud met hoofd en zegt Schatje ik heb je enkele dagen geleden ontmaagd hoe kan je eerder bevredigd zijn, domme koe! Vrouwtje kijkt heel serieus en zegt: is dit jou sex kennis. Inderdaad jij heb als eerste in mijn vagina gepenetreerd, maar mijn vrienden hebben mij heftig klaar gekregen door: te tongzoenen, droog neuken, beffen, kont neuken, ik pijpen enzovoorts. Vervolgens zegt ze: Je vertelde enkele dagen geleden dat je een kamasutra kenner bent !!! Mannetje kijkt stom verbaast, wordt jaloers, boos etc... en na lang aarzelen zegt hij: Als je zo hoerig was waarom was je nog maagd. Schatje antwoord: Jij hindustaan, jij eiste toch een vrouw welk maagd is en ik wou lekkere sex. Vrouwtje zegt: "Mie kies you mooi, als je lef heb, vertel mijn verhaal maar aan je familie". Mannen, hoe belangrijk is maagd zijn??? Hahahahaha Groetjes STER *
Datum:
2003-11-07 17:03:01
Naam:
Anwar
Reactie:
reactie op Ster..Beste Ster..Volgens mij heeft Stanley helemaal gelijk in,, waarom zou hij moeten schamen??Volgens berekening is een ontmaagd vrouw voor haar huwelijk zeker met ontelbare mannen naar bed geweest..Want meeste vrouwen van die categorie liegen no KA....Hoef ook niet altijd zo te zijn ..Bravoo... stanley ik ben volkomen eens met je stelling....bye Anwar
Datum:
2003-11-22 18:48:56
Naam:
Reactie:
ik heb respect voor de meisjes die als maagd het huwelijk in gaan en de tijd en geduld op brengen later heb je er allen profeit van trap niet in die mooie praatjes van die leuke jongens populaire types
Datum:
2003-12-26 22:00:38
Naam:
Dalai Lama
Reactie:
Een simpele vraag voor degenen die perse een maagd willen huwen?Als je moest kiezen tussen iemand die maagd is, maar voor de rest een rotkarakter heeft, of iemand die geen maagd meer is, maar voor de rest een heel goed karakter heeft (bijv. zorgzaam, attent, gezellig, grappig etc.) Voor welke kies je dan???Juist! zo zie je maar, maagd of geen maagd meer zijn is helemaal geen issue, er zijn veel meer belangrijke items waarnaar je moet kijken als je de rest van je leven met iemand wilt delen.......
Datum:
2004-03-15 22:53:36
Naam:
delaychopra
Reactie:
als ik moest kiezen tussen een meisje, dat geen maagd is,maar een heel goed karakter heeft en een dat wel maagd is , maar met een rot karakter, dan had ik dit geweten
Datum:
2004-03-28 22:52:46
Naam:
Bryan
Reactie:
Maagd....maagd daar heeft iedereen het over en ik denk dat zulke relaties niet lang standhouden. Waarom? Wel geen van beiden heeft dan ervaring en dat zou nou net het probleem kunnen zijn. Men denk dan van geen van beiden ervaring dus zullen ze ook niets speciaal missen. Wrong maagd wil ook niet zeggen dat men net op de hoogte is van sex en alles wat erbij hoort en dat is nou het probleem. Men doe niet aan sex verdiept zich wel in en heeft dus bepaalde verwachtingen. Sex is dan ook niet alles, maar hoort er gewoon bij en als dat niet zo is zal een van ze het ergens anders zoeken.
Datum:
2004-04-05 11:01:48
Naam:
nadeem
Reactie:
ik heb zelf persoonlijk heel veel respect vor meisje die als maagd in de huwelijk gaan persoonlijk bewaar ik mezelf ook voor die speciaalle persoon
Datum:
2004-04-15 14:03:50
Naam:
Rakesh
Reactie:
Jawel, want ik, 21 jaar, ben maagd, en vind dat je je niet moet laten verleiden door een type die alleen maar uit is op een sexpartij! Ik hoop dat er meerdere jongens zijn die zo denken en meisjes: blijf maagd totdat je getrouwd bent, want er zijn nog (genoeg)jongens die dat ook zijn!
Datum:
2004-04-27 18:54:35
Naam:
dr. Phil
Reactie:
Beste mensen,Voor de dames die het niet erg vinden ontmaagd (in de ruimste zin des woords) het huwelijk in te gaan het volgende: Stel je hebt als vrouw met 3 mannen sex gehad voor je huwelijk, je man gaat als een maagd (ongeschonden, geen seksuele betrekkingen in wat voor vorm dan ook) het huwelijk in. Na je huwelijksnacht vertel je het je man. Zou je het oke vinden als je man dan ook 3 vrouwen zoekt om sex mee te hebben om ervaring op te doen. Jij hebt tenslotte "ervaring" kunnen opdoen. De man wil dan ook zelfverzekerd en als een prof deel kunnen nemen aan jullie vrijpartijen. Zie het als een soort compensatie om de score gelijk te zetten.
Datum:
2004-06-07 17:29:49
Naam:
Ashwariya
Reactie:
Jeetje, volgens mij kan dat in deze tijd echt niet meer. Er zijn nog veel meiden die het romantisch vinden om als maagd het huwelijk in te gaan en dat respecteer ik. Mannen kunnen alleen maar aan sex denken en die zijn ook absoluut geen maagd. Ik vind alleen dat mannen die een maagd willen om mee te trouwen erg hypocriet. Zij mogen genieten en de meiden mogen dat niet en stigmatiseren hun op die manier. Bovendien zeggen de boek dat je als maagd in de maro mag trouwen en als die regel gedoogd wordt voor jongens dan hoeft een dame zich ook niet aan die regel te houden
Datum:
2004-06-15 19:12:03
Naam:
suredj
Reactie:
nou dat lijkt me best wel goed als een vrouw dat kan egt daar heb ik echt heel veel respect voor dus ik zeg tegen zulke meisjes goed hoor mijn complimenten groetjes
Datum:
2004-06-19 23:00:07
Naam:
sunita
Reactie:
Iemand die niet maagd meer is betekend niet het einde van de wereld, als je een partner krijgt en je bent al niet maagd meer wees gewoon open naar je partner toe en zeg dat je al ontmaagd bent dan krijg je heus wel het respect van dat je eerlijk bent, want als je smoesjes verzint van ja het is door dit of dat gebeurd dan zal je relatie ook niet lang stand houden want de waarheid komt altijd naar boven. Ik ben zelf ook niet maagd meer maar ik heb 1 vriend gehad tot nu toe en ik wist zeker dat we verder zouden gaan maar het is niet gebeurd dan denk ik van van fouten leer je en ik denk echt wel 3x goed na, en het liefst had ik ook gewacht maar tja het is niet anders en als ik iemand leer kennen zeg ik het ook gewoon eerlijk tegen hem.
Datum:
2004-06-21 12:45:38
Naam:
ha,ha,ha
Reactie:
He Ster, dat was een hele goeie. En toch ben ik een echt maagd meisje
Datum:
2004-07-23 19:13:38
Naam:
sandjana
Reactie:
Ik ben helemaal eens met de lasten en de lusten. Ik ben ook 1 van ze die zo denk, waren er ook mannen die zo dacht, dan zou de wereld ook anders zijn. Ik hoop wel dat er nog mannen zijn die nog maagd zijn??????
Datum:
2004-08-05 20:21:55
Naam:
sandjana
Reactie:
ik ben eens met nadeem en rakesh, ik ben wel trots op zulke mannen die zo denken en ons meiden steunen dat er wel mannen bestaan die wel maagd zijn Ik zelf ben 28 en ben nog steed maagd en wacht op die ene, anders ben ik mijn hele leven zo. En geniet op andere manier dan sexx.....
Datum:
2004-08-05 20:39:01
Naam:
dewki
Reactie:
is niet erg als je maar eerlijk tegen elkaar bent en er met je parter over praten, het gaat niet om het maagdelijkheid maar uiteindelijk om het vertouwen die je in elkaar hebt.
Datum:
2004-08-10 21:12:28
Naam:
dewki
Reactie:
Radha ga zo door, het is goed om over gevoelige zaken binnen de hindoestaanse gemeenschap te praten.
Datum:
2004-08-10 21:14:06
Naam:
Bhauwdjie
Reactie:
Tegenwoordig gaan steeds minder stellen als maagd het huwelijk in. Wat wil je ook? In Nederland draait bijna alles om sex. Ën wij Hindoestanen verloochenen onze afkomst door te "vernederlandsen".In andere bevolkingsgroepen zie je dat veel minder.
Datum:
2004-08-26 17:37:01
Naam:
sven
Reactie:
ik kan niet meegaan met de stelling dat maagdmannen niet meer bestaan, ze bestaan er daadwerkelijk. zelf ben ik er een van. de meeste mannen houden ervan om op te scheppen hoeveel vrouwen ze al hebben gehad maar once you know themmerk je algouw dat ze toch maagd zijn
Datum:
2004-08-30 21:06:32
Naam:
atirma
Reactie:
Als je zelf de bloemetjes flink buiten hebt gezet voor het huwelijk is het hypocriet om te verwachten dat je partner maagd moet zijn!
Datum:
2004-09-09 15:16:23
Naam:
Angela
Reactie:
Natuurlijk zijn er nog jongens en meiden die maagd het huwelijk ingaan. Maar laten we es objectief kijken naar het verleden. Ik denk dat in geen alle tijden alle/velen vrouwen of mannen maagd het huwelijk in gingen. Ha ha ha .. lust/passie is soms te heftig en geloof me vroeger was het misschien nog spannender omdat \'sex voor het huwelijk\' een taboe was. En als iets niet mag dan doe je het juist. Dus wees nou niet schijnheilig met z\'n allen maar kom er voor uit!
Datum:
2005-02-02 16:30:57
Naam:
Artie
Reactie:
Stanley, jouw vader is zeker heel dominant en heeft geen zelfvertrouwen. Jouw denkbeelden zijn ontzettend beledigend voor vrouwen. Ik heb ontzettend veel medelijden met jouw moeder. Ten eerste heeft ze een gestoorde vent die haar zoon met verkeerde ideeen opgevoed heeft en vervolgens krijgt ze er ook nog een geschifte zoon bij. Jouw moeder is zeker de slaaf thuis. Hopelijk heb je geen zussen, die als voetveeg zijn opgevoed. Een sterke hindoestaanse vrouw is een vrouw die alles zelf doet. Hoeveel hindoestaanse mannen zijn er nou die twee of meerde dingen kunnen. Precies ja, die zijn er nauwelijks.
Datum:
2005-03-15 15:28:51
Naam:
Rohit
Reactie:
Tegenwoordig, vroeger,...Het heeft er allemaal niets mee te maken. Vroeger gebeurden er ook allerlei dingen. Waarom en voor wie zou je perse maagd moeten blijven? Volgens mij komt dit maagd blijven voor het huwelijk voort uit het Victoriaanse tijdperk in India (lees: Christelijk) en uit de Moslimtijd. Voor de man is het erg moeilijk om zijn zaad op te houden en dit kan ertoe leiden dat hij sexueel bezeten raakt. Dus als je plezier wilt hebben met een meisje, ga je gang maar doe het wel met beleid.
Datum:
2005-03-22 16:53:19
Naam:
woensdag
Reactie:
Ach, als je lekker plezier wilt hebben met een meid of jongeman nou, en beiden gaan accoord nou, waarom dan moeilijk doen? Ik zou zeggen ga je gang. Je bent JONG en WILd en je wilt ontdekken. Ik vind het prima.
Datum:
2005-08-24 18:51:10
Naam:
papalekker
Reactie:
dat is waar want tegenwoordig verkopen de vrouwen/meisjes hun poesje al voor een gsm
Datum:
2006-03-29 17:59:54
Naam:
bla bla
Reactie:
Onzin, er zijn veel mensen(vaak meisjes) die een gezonde normen en waarden op na houden wat betreft maagd het huwelijk in te treden. Zelfs die tegen de dertig zijn. Het is maar hoe sterk je in je schoenen staat en niet laat verleiden. Het probleem is, dat vaak de jongens er bekaait ervan af komen en bij de meisjes als slecht worden bestempeld.
Datum:
2006-08-31 20:42:16
Naam:
Singh
Reactie:
Tegenwoordig laten alle vrouwen zich pakken door de Breezer generatie, hierbij verzeker ik je er zijn geen maagdelijke vrouwen meer..
Datum:
2006-12-23 19:07:16
Naam:
maagdje
Reactie:
Nu laten de meiden zich al pakken op hun 14 en de jongens. Ik vind het niet kunnen hoor. Hoeveel mannen kan je hebben? Ik moet er echt niet aan denken om sex te hebben met iemand die niet eens goed kent. Alleen om ervaring op te doen? Ik denk dat meiden onder druk komen te staan van jongens en daarom sex hebben. Je kan jezelf bewaren. het is een gevoel van zelfrespect naar jezelf toe. Maar in deze tijd zijn vrouwen trots op hoeveel mannen ze hebben gepakt. Onbetaalde hoeren dus. Maagd blijven kan niet. maar als het meer dan een hand vol word dan moet je jezelf eens gaan nakijken. We zijn hindoestanen en geen breezers bakra's of lopen we nou ook met slipjes rond te huppelen. Hebben we dierensex en sex met onze broers? Of poseren we lekker naakt op foto's? Vergeet geen bescherming en laat die condoom niet scheuren anders wordt je misschien zwanger en weet je dan wel wie de vader is? En pas vooral op voor ziektes........En nee een man zal het niet weten of je maagd bent of niet. Maar als je daarover liegt. Zal je huwelijk ook niet lang standhouden toch? Met zo'n leugenaar.....
Datum:
2007-03-31 00:22:37
Naam:
Anoniempje
Reactie:
Lang genoeg heb ik zo gedacht om als maagd het huwelijk in te gaan. Want dat is eerbiedig en het toont eigenwaarde. Je gaat niet met de eerste de beste naar bed. Ik heb tot voor kort geen relatie gehad. Pas op mijn 28ste. En toen vond ik het ook wel tijd om sex te hebben. Je denkwijze verandert ook als je ouder wordt. Ik ben heel lang maagd gebleven en heb lang gewacht op de juiste persoon die het verdiende. Die ben ik ook tegen gekomen, alleen waren we niet getrouwd. Ik ben met hem naar bed geweest en ik zal je zeggen dat het heel moeilijk ging. Misschien omdat ik toch een stuk ouder was toen ik ermee begon. Dus misschien is het helemaal niet zo een gek idee om jong te beginnen voor je huwelijk. En dan bedoel ik niet dat je met jan en allemaal de proef op de som moet gaan nemen. Je moet wel je dignity behouden. Het blijft een ervaring en het is er niets voor niets. Het is menselijk. En hoe oud je wilt zijn of wanneer je het wilt doen moet je helemaal zelf weten. Geniet ervan! Want het kan ook anders.
Datum:
2007-04-16 16:23:38
Naam:
rawisha
Reactie:
hallo, ik ben 22 jaar oud en zit zelf met een probleem. Een heel groot probleem. Ik heb een relatie met een jongen en die jongen heeft een heleboel toekomstplannen met mij. Maar één ding zit mij erg dwars. Zijn maagdelijkheid. Hij is dus geen maagd meer en ik wel. Nou ben ik zelf traditioneel opgevoed en wil ik eerst wachten totdat we getrouwd zijn. Maar dan nog zit het mij dwars dat ik niet de eesrte ben voor hem. Ik praat er vaak over met hem. Maar dan nog gebeurd is gebeurd. Hij is een goede jongen en heeft alles voor mij over. wat zouden jullie mij adviseren. Moet ik hem laten?????
Datum:
2007-08-20 14:12:00
Naam:
rani
Reactie:
Wat gebeurd is, is gebeurd. Het gaat om echte liefde. Zelf ben ik 25 en ik heb een heel ander probleem. Ik ben maagd, mijn vriend niet en die wilde t eerst niet geloven. Nu wel, maar hij vindt het erg vervelend dat ik toch wil wachten. Hij zegt: 1. niemand zal me geloven dus is t niet nodig om maagd te blijven 2. is niet leuk zo voor hem 3. hij zeurt teveel, voor mij maakt leeftijd niet uit, ik wil best wachten. Uit zelfrespect, maar ook omdat het hindoeisme stelt dat het beter is als je maagd het huwelijk ingaat. Dit alles is errrrg vervelend voor ons allebij. Ik voel me onbegrepen en hij denkt dat ik m niet vertrouw of zo. maar alles valt toch uit te praten? Ik heb er trouwens geen probleem mee dat hij al heel wat vriendinnen heeft gehad. Maar hij mist toch sex. Moet ie maar snel met me trouwen dacht ik. Is toch vervelend dat er nog met zoveel disrespect over gesproken wordt dat iemand op late leeftijd nog steeds maagd het huwelijk wil ingaan???
Datum:
2007-09-28 00:55:04
Naam:
Rawisha
Reactie:
Hey Rani, ik vind het heel knap van je dat je hem toch hoe dan ook blijft accepteren. Maar één ding, blijf jezelf altijd respecteren en laat jezelf (zelfs je eigen vriend) niet ompraten. We leven in een hele andere tijd. Respect heb ik volle 100%,vandaar dat ik het ook moeilijk vind om ermee om te gaan.
Datum:
2007-09-30 00:34:06
Naam:
rani
Reactie:
Beste Rawisha, een goed persoon zou ik niet laten gaan. Vooral niet als hij goede toekomstplannen heeft. Ik zou zeggen probeer het, want hoe ouder je wordt, hoe kleiner de kans is dat je partner geen verleden heeft. Ik dacht dat vroeger ook, maar heb me er over heen gezet, want wat is nou die lust vergeleken bij mijn liefde? Trouwens dat was toen, en als hij zijn leven wil veranderen, waarom zou ik hem geen kans geven? Nee, uit ong.100 mannen van 25+ ken ik maar enkele maagden, en die zien er charmant uit, zij doen dit uit principe, niet omdat ze geen kans maken. Heel weinig dus. Eerst dacht ik ook: een man met vele exen zal mij nooit trouw kunnen zijn. Maar een man die echt van een dame/vrouw houd, doet zijn uiterste best. Dus treur niet. Ik laat me absoluut niet ompraten en hij heeft er zelfs begrip voor dat ik nog steeds maagd het huwelijk in wil gaan. Alleen, er is nu een kans dat ik hem, ondanks alle liefde, toch kwijtraak. Maar als sex de grote voorwaarde van hem is dan hoef ik hem allang niet meer, heb ik tegen mezelf gezegd. En dat is niet zo. Ik kan me allen niet voorstellen dat ik een leven zonder hem zou moeten beginnen. Ik weet niet wie anders zo goed bij me zou passen. Want ergens ben ik toch bang dat als ik nog geen seks wil, er altijd genoeg andere mooie meiden bij hem in de rij staan die dat wel willen en dus onze relatie toch stukgaat. Ik zou graag willen dat mijn partner serieuse plannen zou hebben, want dat zie ik de komende jaren nog niet gebeuren. Hoe dan ook, ik hoop dat het voor alle ladies hier goedkomt & alles op z\'n tijd. Succes! rani
Datum:
2007-11-01 15:17:04
Naam:
armaan
Reactie:
ik zou geen drama van maken je weet nooit of zij tege jou lieg of niet maagd of geen maagd het maakt niks meer uit het zou wel een eeer zijn om een maagd meisje te krijgen maar dat wil niet zeggen dat ze mag is vlies oparatie u weet het wel tog groeten door armaan
Datum:
2007-12-01 09:24:07
Naam:
KHAN
Reactie:
Helaas we kunnen er niks aan doen, het is JOUW leven en je maakt je EIGEN keuzes, maar vergeet niet dat je je van mens tot dier kan verlagen! Daarmee bedoel ik dat er mensen zijn die seks hebben met iedereen. Ondertussen ben ik boven de 22 jaar en nog steeds maagd en ik moet zeggen dat ik me eigenlijk wel heel goed voel, het is niet \"stoer\" om je maagdheid te verliezen maar het is juist \"stoer\" om je maagdheid te houden en geduldig te zijn tot je huwelijk, de meeste mensen hebben het geduld niet, en ik VIND dat deze mensen de verliezers zijn!
Datum:
2007-12-12 11:00:08
Naam:
Rawisha
Reactie:
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij is een hele goede jongen, maar omdat hij geen maagd is ga ik een einde maken aan ons relatie. Het zit mij zo ontzettend dwars aangezien ik zelf wel een maagd ben en hij niet alhoewel ik veel voor hem beteken. Anders om natuurlijk ook maar ik kan er moeilijk mee leren leven. Zijn de meeste jongens geen maagd meer?? Ik weet het niet meer....
Datum:
2007-12-17 13:38:07
Naam:
sie
Reactie:
Je moet het een keer geprobeerd hebben, anders weet je het ook niet. En maagedelijkheid bestaat niet.
Datum:
2007-12-24 10:38:16
Naam:
Jongen23
Reactie:
Hoezo maagdelijkheid bestaat niet? ik ben nog maagd en ik wacht tot mijn huwelijk
Datum:
2007-12-30 17:43:00
Naam:
Anjelie
Reactie:
Ik vraag me af wat er eigenlijk precies in de hindoe- geschriften staat? Weet iemand dat? Zul je zien dat er nergens genoemd wordt of het wel of niet mag, en waar maken we ons dan zo druk om? Graag reactie!
Datum:
2008-01-04 21:17:40
Naam:
henk
Reactie:
natuurlijk zijn er wel vrouwen die nog maagd zijn maar moet dat dan,accepteer de vrouw zoals zij is,wat betreft mannen geen een is maagd ben ik van overtuigd.de vrouw moet maagd zijn de mannen denken zeker dat ze god zij,kom nou laat mij niet lachen
Datum:
2008-01-28 17:46:50
Naam:
vikash
Reactie:
voor mij hoeft nmeisje niet egt maagd te zijn npaar vriendjes kan nog wel je verwacht tog niet dat een meisje tot dr 25ste of zo sexueel niet actief is als je maar een gevoel bij dr hebt dat je dr cker kan vertrouwen maar als ze hele waslijst heeft dan vind ik er tog wel beetje motjo hoor sex voor de huwelijk is normaal je moet egt iemand vinden die je lekker vind in bed dalijk ben je getrouwd en dan is t in bed verschrikkelijk me vrouwtje moet wel beetje krassie zijn in bed en niet hele tijd liggen als n dooie vis dan ga je tog vreemd motjo zijn in bed en daarbuiten de perfecte huisvrouw die pooja doet en zo hehehehe jatoh thats the perfect life...
Datum:
2008-05-26 11:11:18
Naam:
sahadew
Reactie:
tja dit is europa he! een goed geitergreede mens denken ook europees ik bedoel als mensen hier werken/woonen moet men normen en waarden respekteren on geacht wie dan ook het is anders ga maar naar land waar je vandaan komt
Datum:
2008-06-15 01:23:12
Naam:
sexy lady
Reactie:
Ik niet eens mee. Want er zijn wel dames die maagd zijn als ze het huwelijk ingaan. Bij mannen betwijfel ik wel.
Datum:
2008-06-26 18:44:16
Naam:
aniel
Reactie:
volgens my bestaat dat niet meer
Datum:
2009-02-21 18:09:36
Naam:
rasta
Reactie:
niet slim doen mensen. een man volgt zn ballen en lul en als je die volgingen niet had wat dan
Datum:
2009-03-14 09:47:52
Naam:
trut
Reactie:
ja man tegenwoordig zijn de vrouwen net zo geil als de mannen misschien no geiler zelfs.
Datum:
2009-03-29 06:43:10
Naam:
rasta
Reactie:
he eidelijk iemand op niveau, zo is dat trut
Datum:
2009-04-01 09:11:52
Naam:
Yasmin32
Reactie:
Bij mijn vorige baan met aandachtsgebieden als o.a. zwangerschap, abortus, afstand & adoptie, bestond 75% van ons cliëntenbestand uit personen van niet-Nederlandse afkomst. Toch geloof ik dat er vrouwen en mannen zijn die maagd het huwelijk ingaan, wat ik een nette zaak vind. Maar jammer genoeg komt dat weinig voor.
Datum:
2009-07-25 22:12:23
Naam:
george
Reactie:
weet ik niet. voor mij niet van belang bij mij klikt het of niet.
Datum:
2009-08-28 20:12:02
Reageer

Succesverhalen          Stellingen          Webmasters          Game          Media          Promo          Links

home contact us privacy misbruik melden help
Copyright © 2001-2010 Radha.nl - Alle rechten voorbehouden

Radha.nl is partner van het callcenter in Suriname CallFactory www.callcenter-suriname.nl